Den röda cirkeln

söndag, januari 07, 2007

Lynley och Havers


Måndag 8 januari visar SVT del 4 i den senaste omgången av Kommisarie Lynley. Avsnittet heter In The Blink Of An Eye och den här gången får Lynley och Havers ta itu med mordet på fotografen Peter Rooker.

BBC's sida om Lynley och Havers kan man läsa mer om serien. Varning! Gå inte in där före programmet sänts eftersom avgörande - och förvånande - saker avslöjas. Om man tycker om frågesport så kan man roa sig med att testa sina kunskaper om Nathaniel Parker (Lynley), Sharon Small (Havers) och allmäna detektivkunskaper. Fast läs på lite innan om ni inte vill få samma patetiska resultat som jag om mr Parker....

Your Final Score: 3 out of 10
Pretty disappointing. Maybe you should try again to prove you're a Nathaniel Parker expert.

Som tur är gick det lite bättre på de allmäna detektivkunskaperna. Puh!

Your final score is 9 out of 10. Good attempt - you know your Morse's from your Lynley's, but you'll have to play again to prove you're an expert on crime adaptations.
(Bild: BBC)

Etiketter: ,

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hur hinner du med att hålla igång två olika bloggar? Lynley och Havers är en favorit som jag inte gärna missar. Ser fram emot dina inlägg. Lycka till!!

6:29 em  
Blogger Sara said...

ja du, vi får se om jag hinner med den här, lite svårt. Men det är kul, så man får ta sig tid :)

7:06 em  
Anonymous Anonym said...

Kul med deckarblogg!
Har extremt svårt för den där grovhuggna karln som spelar Lynly, måste jag erkänna. Henne gillar jag däremot.

10:24 fm  
Blogger Sara said...

Tack! Jag tyckte tvärtom förut; gillade honom bättre än henne men nu börjar jag ändra mig mer och mer.

9:49 fm  

Skicka en kommentar

<< Home